京都市立学校・幼稚園
最新更新日:2024/05/24
本日:count up4
昨日:47
総数:505141
文字: 大きく | 小さく | 標準 配色: 通常 | 白地 | 黒地
ハートフルマーク
【学校教育目標】「夢に向かって、自らの未来を創造する子ども」〜なりたい自分に向かって努力する子〜

★2年!1学期の漢字のまとめテスト!(2019/07/03)

画像1
★2年!1学期の漢字のまとめテスト!(2019/07/03)

 7月に入り,それぞれの学年で,まとめのテストをする機会が増えています!
 2年生のクラスでは,漢字のテストをしていました!

 とめ はらい はね まがり

 など,細部に注意をはらって適切な漢字を書くようにしていました!

Beginning in July, each grade has an increasing opportunity to test the summary !!
In my second grade class, I was testing kanji !
I was trying to write appropriate kanji with attention to details and so on !

★2年!2けたのたし算!くりあがりあり!(2019/07/03)

画像1
★2年!2けたのたし算!くりあがりあり!(2019/07/03)

 算数タイムの時間!
 2けたのたし算の学習をしていました!

◇あれ? なんでちがうの? くりあがりのあるたし算やんな〜

 子どもによくある思い込みです!
 くりあがりのある計算を学習すると,どんな時もくりあがるのだ!と思い込む子がいます!
 くりあがりの意味を正しく理解すれば,すぐに,正しく計算できるようになります! 

This is often mistaken by children !
 If you understand the meaning of the caluculation,you will be able to calculate right awa !


★Learn from ALT teachers!(2019/07/03)

画像1
画像2
★Learn from ALT teachers!(2019/07/03)

We are working on English conversion of HP using Google translation.
Therefore, I asked the ALT teacher for correction!
To what extent is Google translation understood?
When I was asked to rate Google translation, it was about 10 points and a translation ability of around 7 points.
It seems that there are grammatical mistakes, but I can understand the meaning somehow.
So I decided that Google translation could be used.

★給食・行事献立!七夕そうめん!(2019/07/03)

画像1
★給食・行事献立!七夕そうめん!(2019/07/03)

 今日は,行事献立です。
 テーマは,七夕。
 七夕そうめんの登場です。
 七夕そうめんには,次のものが使われています。
 まず,天の川に見立てた,そうめん。
 次に,星に見立てた,オクラ。
 そうめんの天の川にオクラの星がきらめく,七夕そうめんです。
 視角と味覚で味わってもらいたいものです。

 ↓ by Google translation ↓

Today's lunch is a holiday menu.
The theme is Tanabata.
It is the appearance of Tanabata Somen.
The following are used in Tanabata Somen.
First of all, the soumen looks like the Milky Way.
Next, Okra, which looked like a star.
The star of the okra twinkles in the Milky Way somen.
I would like you to taste it with it's appearance in mind.

★5年!水泳学習!めあてをもって!(2019/07/03)

画像1
★5年!水泳学習!めあてをもって!(2019/07/03)

 水泳学習が本格的にはじまりました!

 高学年,5,6年の水泳学習のねらいとは,以下の通りです!
 
◆技能◆
 次の運動の楽しさや喜びに触れ, その技能を身に付けることができるようにする。

ア)クロールでは, 続けて長く泳ぐこと。
イ)平泳ぎでは, 続けて長く泳ぐこと。

◆態度◆
 運動に進んで取り組み, 助け合って水泳をしたり, 水泳の心得を守って安全に気を配ったりすることができるようにする。

◆思考・判断◆
 自己の能力に適した課題の解決の仕方や記録への挑戦の仕方を工夫できるようにする。

 昨年よりも,泳力を伸ばせるよう,毎時間,自分のめあてを明確にして,水泳学習にのぞんでいます!

 ↓ by Google translation ↓

Swimming learning has begun in earnest!

The aim of swimming learning in upper grades, 5 and 6 is as follows!

◆ Skill ◆
Get in touch with the fun and joy of the next exercise so that you can acquire that skill.

A) In crawling, keep swimming for a long time.
B) In swimming, continue swimming long.

◆ Attitude ◆
Let's move on to exercise, help each other to swim, and keep the swimming habits safe to pay attention.

◆ Thoughts and judgments ◆
Make it possible to devise ways of solving problems that are suited to one's own ability and ways of challenging recording.

Every year, We have made myself clear in my mind so that we can improve my swimming ability than last year, and we are interested in swimming learning!

★5年!図工・パラパラまんがを作ろう!(2019/07/03)

画像1
画像2
★5年!図工・パラパラまんがを作ろう!(2019/07/03)

 パラパラまんがつくりの2回目!
 試行錯誤しながら,とっても楽しそうに黙々と創作していました!

 このパラパラまんが,学ぶことがとっても多いです!
 10枚の中に,ある話をつめこまないといけません!
 10枚で,話を完結しないといけません!

 はじめ→中→おわり

 の物語構成を考える必要があります!

 ざっくり物語構成を考えて,創作活動をはじめます。

 作文においては,文章を書きながら。
 パラパラまんがにおいては,絵を書きながら。

 個性あふれる楽しいパラパラまんが,とってもたくさん誕生しました!

 ↓ by Google translation ↓

The second time of making Parapara Manga !
While trying and erroring, I was silently creating something so much fun !

There are a lot of things to learn this Parapara Manga !
You have to collect a story in 10 sheets !
With 10 pictures, you have to finish the story!

Beginning → Middle → End

You need to think about the story composition of it !

I think about the story composition roughly and start creative activities.

In writing, while writing a sentence.
In the parapara manga, while writing a picture.

A lot of unique fun Parapara Manga, so many were born !

★HAPPY BIRTHDAY!JULY!(2019/07/03)

画像1
★HAPPY BIRTHDAY!JULY!(2019/07/03)

 4月から,毎月,その日の誕生日の子どもたちに,メッセージカードをプレゼントしています!
 そして,メッセージカードとともに,HappyBirthdayPhotoサービスをしています!
 毎月,月初めに,HappyBirthdayTreeにその月の誕生日の子を公開すると,多くの子が,見に来ます!

◇あった! 私! 7月が誕生日やねん!
◆あっ! ○○ちゃんも,7月が誕生日やんや!

 誕生日情報で,子どもたちがなかよくつながっていっているようです!

↓ by Google translation ↓

A message card is given to children of the birthday of the day every month from April !
And, along with the message card, we have HappyBirthdayPhoto service !
Every month, at the beginning of the month, when you publish the child of the month's birthday to HappyBirthdayTree, many children will come to see !

◇My birthday is July!
◆My friend also has a birthday in July!

It seems that children are well connected by the birthday information !

★07/03★教室PCトップページ!(2019/07/03)

画像1
★07/03★教室PCトップページ!(2019/07/03)

7月3日 ソフトクリームの日

1951(昭和26)年,明治神宮外苑で行われた進駐軍主催のカーニバルの模擬店で,日本で初めてソフトクリームが販売された!

 なんと,ソフトクリームのルーツは4,000年前の中国だそうな!
 長時間煮た牛乳を雪で冷やして柔らかく固めて糊状にした氷菓で,食感はシャーベットに近いものであったそうです!
 攪拌しながら冷凍させて原料の中に空気を注入させ一定の軟らかさにするソフトクリーム。
 はじめて食べた時のあの衝撃!!
 忘れられません!!

 ↓ by Google translation ↓

July 3 Soft Cream Day
Soft cream was sold for the first time in Japan in 1951 (Showa 26) at a carnival simulation store hosted by the stationed forces in the Meiji Jingu Gaien !
It seems that the origin of soft cream is China 4000 years ago !
It is a frozen confection that freezes milk that has been boiled for a long time with snow, softens it, and pastes it, and the texture seems to be similar to sherbet !
Soft cream that freezes with stirring and injects air into the ingredients to make it a certain amount of softness.
That shock when I first eaten ! !
I will not forget it ! !

★英語を学ぼう!(名言&ことわざ)★

 Make hay while the sun shines.

 Make → 作りなさい
 hay → 干し草
 while the sun shines → 太陽が輝いている間に

 太陽が輝いている間に,干し草を作りなさい。

 すなわち!

 好機逸すべからず!

★5年!図工・パラパラまんがを作ろう!(2019/07/03)

画像1
画像2
画像3
★5年!図工・パラパラまんがを作ろう!(2019/07/03)

 パラパラまんがつくりの2回目!
 昨日の5枚の倍の10枚で作りました!

 今日は,デジタルコンテンツで小学生が作ったパラパラまんが見ました!
 すると,どうでしょう!
 子どもたちの創作意欲がうんとアップ!

 楽しい作品がたくさん誕生しました!

 ↓ by Google translation ↓

We did the second of Parapara Manga making !
I made 10 of yesterday's 5 doubles !
Today, I saw a manga made by elementary school students with digital content !
Then how about! Children's creative motivation is up !
Many fun works were born !

★1年!アサガオ!息をのむ美しさ!(2019/07/03)

画像1
★1年!アサガオ!息をのむ美しさ!(2019/07/03)

 中庭の雨にうたれるアサガオ!
 息をのむ美しさ!
 雨音がよりいっそうその美しさを引き立てています!

 ↓ Google翻訳によると! ↓

Asagao fell in the rain in the courtyard!
Breathtaking beauty!
The sound of rain makes the beauty even more so!

★Google翻訳で,世界に発信★ミ!

 Google翻訳で適切に翻訳してもらうには,コツがあります!

 1)主語・述語・目的語を入れ,適切な日本語にする!
 2)ややこしい言い回しや凝ったいいまわしは,避ける!
 3)漢字を使える部分は使う!

 というように,ちょっとめんどうです!
 が,しかし,将来的には,それすらも必要なくなる可能性があります!
 なんせ, AI,ディープラーニングすごいですから!

  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
学校行事
7/5 町別児童会・集団下校
7/9 もりの集会
京都市立久我の杜小学校
〒612-8494
京都市伏見区久我東町209
TEL:075-935-0157
FAX:075-935-0158
E-mail: koganomori-s@edu.city.kyoto.jp